Interne vedtægter

Vedtægter for BikubenVeteranerne (interne)


1.

Foreningens navn er BikubenVeteranerne, stiftet den 25/5 1983 med hjemsted i København


2.

Foreningens formål er at samle pensionister fra Bikuben, København, og virke for godt sammenhold mellem medlemmerne.

For at opnå dette formål afholder foreningen medlemsmøder, hvis indhold skal have et oplysende og/eller underholdende element.

Når det er muligt, vil der efterfølgende blive serveret smørrebrød/middag for medlemmerne, samt drikkevarer.


3.

Foreningsåret og regnskabsåret følger kalenderåret.


4.

Som medlemmer kan optages enhver, der oppebærer pension eller pensionslignende ydelse fra Bikuben samt har personalevilkår i koncernen.

Hvis medarbejderen umiddelbart efter sin fratræden fra koncernen tiltræder en anden stilling, bortfalder retten til medlemskab af foreningen.

Retten til medlemskab indtræder igen, når dette arbejde afsluttes og de ovenfor nævnte betingelser er opfyldt.


5.

Medlemmerne opkræves via betalingsservice et månedligt kontingent fra en konto i Danske Bank.

Medlemskontingentet, der fastsættes af bestyrelsen, debiteres den sidste bankdag i måneden.

En eventuel kontingentstigning skal varsles over for medlemmerne med 3 måneds varsel.

Varslingen skal ske skriftligt, eventuelt i en udsendt indbydelse til medlemmerne.


6.

Foreningen ledes af en bestyrelse, der består af en formand, næstformand, kasserer og sekretær.

Bestyrelsen er selvsupplerende og består af maks. 6 medlemmer.

Bestyrelsen kan suppleres med indtil 2 medlemmer, der har ret til at deltage i bestyrelsesmøderne.

Kun medlemmer, der er fratrådt fra en pensionsgivende stilling, kan vælges til bestyrelsen.


Formanden er foreningens repræsentant over for Danske Bank, samt til foreningens søsterorganisationer.

Formanden skal have prokura til foreningens konti og skal kunne disponere på lige fod med kassereren.


Næstformanden indtræder i formandens sted ved dennes fravær.


Kassereren har prokura til foreningens konti og forestår det daglige regnskab, samt udarbejder et samlet regnskab i januar kvartal hvert år.

Inden godkendelsen af den samlede bestyrelse, revideres regnskabet af et bestyrelsesmedlem.

Kassereren fører medlemskartotek, herunder til- og afgang af medlemmer, samt sørger for gaver ved runde fødselsdage, samt - hvis det er muligt - for blomster til begravelser/ bisættelser.


Sekretæren skriver et beslutningsreferat af bestyrelsesmøderne.

Referatet sendes til alle bestyrelsesmedlemmerne.


Det er den samlede bestyrelses opgave at arrangere mødeforløbet for medlemmerne, engagere foredragsholdere, sørge for pladsbestilling og mad etc., og iøvrigt handle til medlemmernes  bedste.


Såvel ovennævnte opgaver som ansvar for teknik m.v. fordeles efter fælles aftale i bestyrelsen.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 bestyrelsesmedlemmer er til stede.


7.

Beslutning om foreningens opløsning kan træffes af bestyrelsen,

- hvis der ikke er tilstrækkelige midler til afholdelse af medlemsmøder,

- hvis medlemstallet når et niveau, hvor det ikke er muligt at fortsætte på forsvarlig måde og                             hvis det ikke er muligt at finde egnede lokaler til afholdelse af medlemsmøder.


8.

Ved foreningens opløsning tilfalder eventuel restformue Danske Bank.


Vedtaget, København, den 17/10 2007 og ændret senere den 16/5 2013 og igen senere.


Sign.af:  Bent OlesenOle Olsen, Arne Borup og Carl E.Isaksen